Home-Start Familiekontakten (HSF) tilbyr hjelp og støtte fra frivillige familiekontakter til småbarnsfamilier i en utfordrende fase. Våre standarder og retningslinjer er beskrevet på våre nettsider.
HSF er uavhengig av religiøse, politiske og økonomiske interesser, og vi følger internasjonale standarder i Home-Start Worldwide.
Dersom du opplever aktiviteter eller atferd i Home-Start Familiekontakten (HSF) som ikke oppfyller HSF sine standarder og retningslinjer, oppfordres du først og fremst til å invitere involvert(e) part(er) til en dialog om situasjonen. Ofte kan en samtale være det som trengs for å løse problemet.
Slik behandler Home-Start Familiekontakten Norge din klage
Ved en skriftlig klage vil du raskt motta en personlig kvittering for mottak av e-posten din. Vi vil bruke tiden som er nødvendig for å undersøke klagen, for at HSF skal lære av klagen og gi et riktig og godt begrunnet svar på klagen din.
Enhver klage til HSF vil bli behandlet med seriøsitet, forsvarlighet og diskresjon.